woensdag 27 juni 2007

Komkommersalade met vegetarische burger

Vandaag eens een frisse salade .Ik weet het ik ben geen Jamie Oliver, Gordon “Fucking”Ramsey, Herman de Blijker of 20 van die andere topkoks .Ik kook voor me plezier .En het liefst met eerlijke producten .Niet een komkommer die al een wereldreis erop heeft zitten om op me bord te belanden .De komkommer die ik gebruik vandaag komt uit me eigen tuin .Laatst las ik op andere blog dat je ergens een pasje voor moet hebben wil je topproducten kunnen kopen .Gelukkig was er een reactie dat hij eens naar Amsterdam moest gaan kijken op de Boerenmarkt .Ik ga daar ook veel heen maar er zijn gelukkig hier in de omtrek ook van die alternatieve winkels die ook van de boer kopen En ik heb me groentemannetje die het ophaalt bij hem in de buurt en tegen een redelijke prijs verkoopt.En niks in plastic .Als je veel groenten heb stopt hij het in een doos .Sperziebonen verpakt in een papierenzak .

Komkommersalade met vegetarische burger

Ingredienten
  • 2 komkommers
  • 2 eetlepels kappertjes
  • 125 ml mayonnaise (pot a 550 ml)
  • 2 eetlepels vloeibare margarine
  • 2 vegetarische hamburgers (a 150 g)
  • 1/2 theelepel paprikapoeder
Bereiden
Komkommers schillen en in reepjes snijden. Tomaat in plakjes snijden Kappertjes door 75 ml mayonaise roeren. In een schaal komkommer, tomaat en saus mengen. In koekenpan margarine verhitten en vegaburgers volgens gebruiksaanwijzing bakken. Salade over de borden verdelen en met paprikapoeder bestrooien. Met vegaburgers, aardappelschijfjes en rest mayonaise serveren.

Geen opmerkingen: