maandag 4 juni 2007

Choladevlokken muffins

Ik kon het gisteren niet laten om wat te maken voor bij de koffie .Dus wat eerder me bed uit dan gewoonlijk op zondag .Ik had trek in muffins .
Het basis recept heb ik geleend van Bakkerswereld .

Choladevlokken muffins

Ingrediënten voor 12 muffins :
  • 175 gram zelfrijzend bakmeel
  • 35 gram witte basterdsuiker
  • 1 tl bakpoeder
  • 1 losgeklopt ei
  • 1,75 dl melk
  • 80 gram gesmolten boter

Warm de oven voor op 190 graden

Zeef het zelfrijzend bakmeel, de suiker en de bakpoeder. Maak een kuilltje en doe hierin de melk, de boter en het ei.
Verdeel het beslag over muffinvormpjes Bak de muffins 20 minuten voor mini- en 25 minuten voor normale muffins, of totdat ze mooi goudbruin zijn.
Laat op een rooster afkoelen.

Als extra heb ik 50 gr hagelslagvlokken toe gevoegd

Geen opmerkingen: