maandag 25 juni 2007

Ajam Smoor (smoor van kip)

Voor een keer maakt iets met kip। Zaterdag avond hebben we met spanning naar het voetbal gekeken .En een vriend van me kwam met een biologische kip aan .Geen biologische kip van Appie maar een echte zo van de boerderij af .Verser kan niet .Hij moest nog wel even besterven . Vanavond gaat jij de pan in .En ik heb zin in rijst .Nu heb ik een oud Indisch kookboekje .Bij mijn weten me eerste kookboekje .Het zeker al 25 jaar oud .Oma Keasberry Indische keukengeheimen Ik heb het een beetje aangepast omdat ik wat van pittig hou .

Ajam Smoor (smoor van kip)

Ingrediënten

  • 1 kip
  • Peper en zout
  • Notenmuskaat
  • 1 grote ui
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 a 3 el boter
  • 3 dl bouillon
  • 3 el ketjap
  • 1 tl sambal
  • 3 kruidnagels
  • 1 ½ tl maïzena
B ereiden

De kip wordt in stukken gesneden en in gewreven met peper, zout en notenmuskaat. Pel de ui en snipper hem klein .Snipper de knoflook fijn .Bak de ui en de knoflook in de boter glazig. Bak nu de kip mee en voeg de bouillon toe Breng aan de kook .Zodra het kookt voegt de ketjap, sambal en kruidnagels toe . Draai het vuur zachtjes .Laat de kip gaar pruttelen De verkregen jus met de maïzena binden.Verdeel over de rijst .Wil je het vegatatiers houden vervang de kip door gekookte eieren

Geen opmerkingen: