donderdag 10 mei 2007

Penne met zalm, olijven en artisjokken

(English readers, please scroll down) Donderdags is het hier altijd een beetje drukke dag. Tot laat werken en avonds meestal ook nog een uurtje thuiswerken .Onderweg naar huis bedenken wat ik snel klaar kan maken en wat er nog in de kast en ijskast zit. Ik heb daar een fotografisch geheugen voor ontwikkeld . Ik had trek om eens iets te doen met artisjokken .Ik wist dat ik daar nog een blik van had staan .Volgend jaar heb ik verse .Van de acht die ik heb gekocht zijn er zeven die de droogte hebben overleefd, en ik heb er een aan een vriendin gegeven .
Hier het recept dat ik ooit eens heb opgeschreven .

Penne met zalm, olijven en artisjokken

Ingrediënten
  • 500 gr Penne pasta
  • 6 el olijfolie
  • 2 teentjes knoflook, gesnipperd
  • 3 chilipepers, zonder zaad en fijngehakt
  • 100 gr olijven, zonderpit
  • 410 gr artisjokken
  • 2 el kappertjes
  • 400 gr zalm(blik) uitgelekt

Bereiden
Kook de penne met zout beetgaar, al dente volgens de aanwijzingen
Laat het uitlekken
Verwarm dan 2 el olie in een koekenpan en bak hierin de knoflook en de chilipeper 2-3 minuten
Doe vervolgens de pasta in de pan, voeg de resterende ingrediënten toe en laat het alles goed door warmen .Maak op smaak met zout en peper .

On Thursdays it is here always a busy day. Up to late work and evening generally also still home working. Underway to house consider what I ready can make rapidly and what sits there still in the cupboard and refrigerator. I have there a photographic memory for developed. I had to appetite once do something with artichokes. I knew that I glance there still of had stand. I have next year fresh. Of eight that I have bought to be seven that dryness’s have survived, and I have given to a girlfriend. Here the recipe which I have written down ever once.
Penne shredded with salmon, olives and artichokes
ingredients
  • 500 gr Penne pasta
  • 6 ells olive oil
  • 2 cloves garlic,
  • 3 Chile peppers, chopped without seed and
  • 100 gr olives, no pit
  • 410 gr artichokes(can)
  • 2 ells capers
  • 400 gr leaked out prepare salmon (can)

To prepare
Cook the penne with salt r, already dente according to the indications leaves leaking out
Heats then 2 ells oil in a wafer pan and barge garlic cooks and Chile pepper 2-3 minutes
Matters the pasta in the pan, joint the remaining ingredients and lets it everything well by warm. Make on taste with salt and pepper.

Geen opmerkingen: