maandag 30 april 2007

Pastaschotel Provençaals

Iedereen zal wel moe wezen van het geslenter over de vrijmarkten .Of loom wezen van het heerlijke zonnetje met het windje . Heerlijk terras weer .Ik ben over een paar vrijmarkten gelopen . En heb twee kippen gekocht die ik niet hoef op te hokken .Twee opgezette kippen voor 20 eurocent. Ze staan nu in me voortuin. Maar nu het eten .Ik had geen zin om echt lang te koken dus ik heb in me koelkast gekeken wat ik nog had .Dit is het resultaat een lekkere pasta schotel .

Pastaschotel Provençaals

Ingrediënten
  • 300 g pasta
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 aubergine, in blokjes
  • 1 eetlepel gedroogde Provençaalse kruiden
  • 200 g brie, in blokjes
  • Half potje zongedroogde tomaten, gehalveerd
  • 3 bosuitjes, in ringetjes
Bereiden
Pasta volgens gebruiksaanwijzing koken en In wok olie verhitten en aubergine 5 minuten roerbakken. Kruiden en tomaatjes toevoegen. Pasta erdoor scheppen en geheel goed omscheppen. Op smaak brengen met zout en peper. Brie door pastamengsel scheppen en geheel nog 2-3 minuten verwarmen, tot brie begint te smelten. Pastaschotel over de borden verdelen en bestrooien met bosuitjes.

Wijn advies een lekkere fruitige witte wijn

Geen opmerkingen: