zondag 22 april 2007

Boerenmarkt

Gisteren was ik weer even in Amsterdam .Ik heb op de Noordermarkt een kweker zitten die mij dan me kruiden aan levert en adviezen geeft die hoe je kruiden moet kweken .Ik moest artisjokken hebben en had vrijdag gebeld heb je al artisjokken . Ik neem ze morgen voor je mee . Dus ik ben vanmorgen een vroeg vertrokken .Eerst heerlijk uit geslapen ( half 9 ) Me huis genoot was al eerder maar die wou ergens anders heen . En toen op mijn milieu vriendelijke kar naar Amsterdam .
Op de boerenmarkt waan ik me altijd in Parijs . Op de straat die altijd stinkt .Dat is de dagelijkse markt in Parijs De groenten staan op kleur gesorteerd .Je kunt overal al proeven van de kaas, de ham alles wat aan geprezene staat. Ik waan me dan ook weer in Frankrijk Heerlijk het schrale zonnetje erbij .Overal echt proeven van de producten . Heerlijk . En dan rij je terug over de lony whithe road En dan kom je terug en gaat even koffie in drinken in de HEMA en dan denk je waar ben ik het is echte een cultuur shock Als je nu gewoon de markt neemt in hier in de Zaanstreek dan is toch 60% kleding er staan een aantal groentestallen . Maar geen sushi stallen of waar je taart kan kopen en die spakenburger haalt het toch niet bij waar je franse zuurdesem broden kan kopen .Of paddenstoelen zo groot als me hand(portallas )Of kruiden die kan ruiken En kan kopen .Ik mis dat zo . Zon uurtje dat ik daar over heen loop dat geeft me zoveel kracht . Bij de kerk waar ik me kar ha geparkeerd speelde een Russische groep. Ik ben even gaan luisteren . Nee, deze dag heeft me veel kracht gegeven .Even niks moet alles mag Iedereen ze eigen gang Ik ging weg met 6 artisjokken planten en lavas/ maggi en Marokkaanse mintplant voor 5 euro


Geen opmerkingen: