zaterdag 3 maart 2007

Loempia 's

Als je me ergens wakker kan voor maken dan dat zijn loempia’s .Ik las al een keer op een blog dat ze met pannenkoeken werden gemaakt . Nou ik ben niet zo gek van pannenkoeken. Ik vindt het gewoon niet lekker .Net als in de USA pancakes .Als vlugge ontbijthap is het te knagen maar nee, aan mij niet besteed .

Ik heb ze nu zelf gemaakt met filodeeg..

Loempia (4 stuks).
  • 1 pakje filodeeg
  • 2 el olie
  • 1 ei
  • 400 gr Thaise wokgroenten
  • 100 gr champignons
  • 1 el soja saus
  • Zout en peper

Bereiden
Wok de groente en de champignons even in de wok .Doe de sojasaus er door .
Spreid 2 velletjes filodeeg op schoon werkplat. Doe e in het midden een lepel vulling. Vouw de velletjes als een envelop dicht. Klop een ei los .Smeer het opgeklopte ei op de naden van de loempia..Leg de loempia met de naden naar beneden op en bakblik Verwarm de oven naar 200 gr en bak de loempia in 20 min mooi goudbruin

Geen opmerkingen: