donderdag 1 maart 2007

Kip in groente hachee 2

Ik ben laatste geworden met de receptenwedstrijd van Dinning and wining . Ik vind het geen schande hoor .En ik weet dat er betere Koks zijn dan mijn persoon .Ik heb me de opmerkingen aan getrokken en hier het verbeterde recept. En ook gelijk even door de woordspeller gehaald Want inderdaad het stond vol met spelfouten .

Kip in groente hachee

Ingrediënten

  • 150 gr spekblokjes
  • 1 ui
  • 1 dunne prei
  • 1 winterwortel
  • 250 gr champignons
  • 0.5 el citroensap
  • 2 kippenbouten
  • 1.5 tl tijm
  • 3 el olijfolie +klontje boter
  • 1 laurierblaadje
  • 1 el bloem
  • 1 el natuurazijn
  • 1 teentje knoflook
  • Zout en peper
Bereiden
Ui pellen en snipperen. Van prei lelijk blad verwijderen. In smalle ringen snijden. Wortel schrapen en wassen en in dunne plakjes snijden, knoflook snipperen, champignon wassen, grote halveren. Besprenkelen met citroensap.
Het dijstuk eraf snijden .Kip in wrijven met zout en peper. In tajin olie verhitten. Kip rondom in 10 min goudbruin bakken. Kip uit de pan nemen. Aan braadvet toevoegen: spek, ui, prei, wortel, knoflook, champignons en laurier blad 5 min zachtjes bakken. Bloem door uimengsel roeren. Al roerend scheutje voor scheutje 1 dl water toevoegen tot er een licht gebonden saus ontstaat. Azijn erdoor roeren. Kip terug doen in de tajin in nog eens 20 minuten gaarstoven met deksel er op. Dan blijven de geuren behouden. Laurier blaadje verwijderen . Lekker met rijst

Geen opmerkingen: