dinsdag 27 maart 2007

Echt biologisch

Nu het weer wat beter weer wordt kunnen de eerste plantjes weer naar buiten .Nu zal denken wat heeft dit met koken te maken .Alles eigenlijk. Me kruiden betrek mij uit me kruidentuin .Dus verser kan niet ..Ik heb nu zes verschillende soorten basilicum in de kas staan .Vier soorten mint . Verschillende soorten bieslook en tijm. En verder alle keukenkruiden die ik veel gebruik. Zo is het met me groenten ook
Nu zijn de uien de grond in gegaan .Gewone en rode uien . Uien is een van de hoofdbestanddelen die ik veel gebruik .Net als prei en knoflook. De zomerandijvie en ijsbergslaplantjes staan in de volle grond .
Ook tomaten zelf gekweekt smaken toch anders dan uit de winkel .De courgettes zijn groter en steviger. Wil je echt biologisch eten dan moet je het zelf verbouwen vind ik .Dan weet je zeker dat er geen gif op gespoten wordt Op 4 m2 kan je behoorlijk wat verbouwen. Kruiden kunnen in potten en bakken Me voortuin is dan ook zomers een zee van geuren door de kruiden en groenten. Allerlei vlinders komen in me tuin .De vogels houden de schadelijke beestjes uit me tuin .De kinderen uit de straat komen soms helpen met planten en onkruid wieden. En dat midden in een dorp.

Geen opmerkingen: