De Beverwijkse Bazaar wordt omgebouwd tot een attractiepark, waar het draait om het kopen
Beverwijkse Bazaar moet een attractiepark worden.
van producten in een authentieke sfeer en vermaak en lekker eten en drinken uit verschillende werelddelen. Ook door de week en in de avond.
Over een jaar wil de Bazaar, mede door mensen uit België en Duitsland, meer bezoekers trekken dan Neerlands topattractie, de Efteling. ,,Als we iedere week 100.000 bezoekers trekken, zitten we op ruim 5 miljoen bezoekers per jaar,’’ zegt algemeen directeur R. de Corte. De eerste stappen zijn gezet. Op 25 april gaan de deuren van een groots China Town open; een investering van 48 miljoen euro.
Het aantal kramen, winkels en horeca-gelegenheden moet komende jaren twee keer zo groot worden. De Ramsjhallen, waar de HEMA-outletstore al is gevestigd, worden fors uitgebreid. Er komt een Bollywood boulevard en een Bolly Bazaar, waar Indiase (etens)waar wordt aangeboden. De centrale straat wordt een flaneerboulevard, die doet denken aan de Ramblas in Barcelona. Voor de kinderen komt er een speelpark met evenwichtsparcours. Steltlopers gaan een belangrijke rol spelen in de Bazaar.
De rotondes die naar het koopparadijs leiden, krijgen een extra rijbaan en op het terrein van de Bazaar komt een meerlaagse parkeergarage. Ondanks alle vernieuwingen zal het oorspronkelijke karakter van de Bazaar -‘mazzel en vermaak’- gehandhaafd blijven. ,,Wij hebben liever dat mensen tien tubes tandpasta kopen dan één Hugo Boss-shirt. Mensen moeten hier met tassen vol spullen weggaan.’’
Sinds de zomer heeft de Bazaar een nieuwe top. De Corte komt uit de entertainmentwereld. Hij was zeven jaar directeur van attractiepark Hellendoorn. De financiële man, Ton Volmer, werkte bij het Disney-concern.
( bron Ad)
Ik koop hier veel van me kruiden die ik niet kan krijgen in toko's of gewone turkse winkels
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten