zaterdag 31 maart 2007

Experiment met Bolletjes

Het is altijd leuk om experimenten uit te halen .Vooral met broodmixen .Dan verpest je geen meel. Zaterdags eet ik graag bolletjes of stokbrood. Gisteren zat ik te denken als ik nu eens een gewoon witbrood maak maar dan gesnipperde ui en kaas er tussen doe .En daar bolletjes van maak.Ik had al een keer gedaan maar dat had ik het mee gemixt. Je proeft het wel maar niet zo sterk. Er moet toch een oplossing wezen dat je het echt proeft ..Nou ik heb gevonden .Ik heb twee soorten gemaakt. Een met kaas en ui En een met champignons Volgens mij kan je het overal mee doen als het maar een beetje groenten is die snel gaar is .

Ingedienten
  • 1 pak wit broodmix
  • 300 ml warm water
  • 1 ui
  • 100 gr plakken kaas
  • 150 gr champignons
  • Snufje zwarte peper
  • Snufje knoflookpoeder
  • Snufje paprikapoeder
  • Decoratie:
  • 1 eidooier
  • Scheutje melk
  • Sesamzaadjes
Bereiden
Meng de broodmix met de olijfolie en voeg water toe tot je een deeg krijgt. Kneed dit tot een zacht en soepel deeg en laat het afgedekt een half uurtje rijzen. Snij het deeg in tweeën

Voor de kaas ui bolletjes
Rol het dan uit op een met bloem bestoven aanrecht en beleg met de plakken kaas en gesnipperde ui, en kruiden. Rol het op en laat de rol afgedekt nog een kwartier rijzen. Snijd dan in plakjes van 1,5 a 2 cm en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Bestrijk met het ei-melk mengsel en bestrooi met sesamzaadjes. Bak ze goudbruin in een voorverwarmde oven van 220 graden 15-20 minuten
Voor de champignons bolletjes
Rol het dan uit op een met bloem bestoven aanrecht en bestrooi met de in schijfjes gesneden champignons en kruiden. Rol het op en laat de rol afgedekt nog een 30 min rijzen. Snijd dan in plakjes van 1,5 a 2 cm en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Bestrijk met het ei-melkmengsel en bestrooi met sesamzaadjes. Bak ze goudbruin in een voorverwarmde oven
van 220 graden 15-20 minuten



Geen opmerkingen: