woensdag 31 januari 2007

Verpakkingen

Soms vraag ik me wel eens af waar is de papieren zak gebleven. Alles wat je koopt bij een supermarkt zit verpakt in het plastic. En dan nog dicht geseeld . En dan staat er zon hand je bij .Hier open trekken .Je bent eerst een uur bezig om die plasticjes van elkaar af te trekken .En als je dat voor elkaar heb je zon kort lipje dat je zo veel kracht moet zetten dat de hele verpakking scheurt . De vleeswaren vliegen door de lucht .En in het ergste geval op de grond . Ik weet gelijk waar het spreekwoord vandaan komt: “Je kunt hier van de grond eten “Er ligt genoeg. Het is niet alleen bij vleeswaren maar ook bij kaas. De zogenaamde vershoudverpakkingen .Ik zet gewoon een mesje in en dan is het ook open .Geen geknoei
Bij melk vind ik het ergst. Duw de lipjes uit elkaar en dan trekken. Ja, hoor me trui kan ik dan ook weer verschonen . Of de blikken met zon lipje . Als je het de verkeerde kant op draait dan breekt het af . Of je geeft een ruk en de doperwten vliegen door de lucht... Het begint nu ook al bij de pakjes .Ze hebben zon mooie kartellijn gemaakt. Je scheurt het open en hoppa al de zakjes die er zitten liggen op je aanrecht. Verpakking gescheurd Je kunt de bereidingswijze niet meer lezen . Ik heb wel eens naar zon firma gebeld . Hoe dat nu zat. Je krijgt dan het antwoord .Tja, u zult wel verkeerd getrokken hebben .Ik heb dan zet niet alleen de gebruiksaanwijzingen hoe je moet ook bereiden maar ook hoe je verpakking heel houd . Bent u er nog of ligt u nu dubbel van het lachen. Ik vind het een grote ergernis

Waar ik echt een hekel aan heb is zijn die zakje die bij de groente hangen waarin je groente in moet doen .Je staat met je duim en wijsvinger heen en weer te bewegen tot het uit elkaar gaat. Ik ken bejaarde die avonds tegen sluitingstijd de winkel werden uitgezet omdat ze vanaf 8 uur zon zakje uit elkaar probeerde te krijgen .Ook daar heb ik wel eens gevraagd waarom geen papierenzak. Nou dan kan de kassamiep niet zien wat er in zit en of dat wel klopt met het bonnetje . Of haar dat wat uitmaakt wat je eet. Sorry, een blinde kan dat werk doen als haar/hem ze hun armen kunnen bewegen . Het gaat over die scanner en hop het is gelijk gescand. Ok, bij het afrekenen wordt wat moeilijk. Zet dan bordje neer met de tekst”Hier kan u alleen pinnen” Nog een ergernis . Het pinnen bij winkel A moet je de magneetstrip links door de gleuf halen, en bij winkel B rechts. Waarom niet universeel Daarom koop ik me groenten vers daar krijg geen plastic verpakking en in een zak En in de ijskast blijft het ook vers hoor .Bij een Turkse winkel ,de markt of bij het groenteboertje dat hier om de week komt.

Geen opmerkingen: