woensdag 10 januari 2007

Tarwebrood "De bleeke dood "

Gisteren ontdekte ik dat geen brood meer had . En om 11 uur nog een brood te gaan bakken daar had ik geen zin meer in. Op me BBM zit een timer , maar met een mix was dat slecht bevallen dus maar een recept gepakt van een brood dat nog niet had gebakken.Toen ik van morgen in me keuken kwam rook het vers gebakken brood .Heerlijk

Zaandijks Tarwebrood "de Bleeke dood"

Ingredienten
  • 250 gr volkorenmeel
  • 125 gr tarwebloem
  • 1 1/2 suiker
  • 1 1/2 zout
  • 20 gr boter
  • 1 tl gist (droge)
  • 9 vitamiepilletjes C van 50 gr Deze pilletje met een vijzel fijn wrijven tot een fijn poeper
Uitvoering
  • Doe achtervolgens in het bakblik
  • water volkorenmeel tarwebloem
  • langs de randen van het bakblik de suiker, het zout en de boter
  • maak een kuiltje in het meel en doe daar de gist in
  • strooi de vitamie C over het meel
Laat de BBM het programma basis - klein-donker uitvoeren

Ik zelf heb op de stand volkoren klein donker gebakken

Geen opmerkingen: