dinsdag 16 januari 2007

Broodmixen


Toen ik begon met me BBM kocht ik mixen . Nu maak ik "echt "brood .Uit het boek van Jennie Shapter dus de mixen staan maar een beetje te staan in me meelkasje. Overal halve pakjes van . Maar die moeten ook op dus vanmorgen maar eens een mix gemaakt van een Goois Zonnepitten brood. Ook een beetje uit gemakzucht. Het is eigenlijk eenvoudig binnen 2 1/2 uur heb je een heerlijk brood . Bij zon mix hoef je niks af te wegen alleen lauwwarm water bij te voegen. Dus als je alleen in BBM bakt en je wil snel een brood hebben neem je zon mix .

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als een echte snob heb ik er eigenlijk best veel moeite mee heel positief te zijn over de zonnebloempitten-mix van Lidl.
- 550 gr. Lidl-mix
- +/- 3 dl. afgekookt water
- 2 eetl. sesamzaad
- id. geshredderde zonne- bloempitten
- id. gebroken lijnzaad
- id. olijfolie
- mespuntje gemalen koriander
- mespuntje gemalen komijn

Het resultaat is veel beter dan het aldoor mislukkend door mijzelf met duur reform-biologisch roggemeel gekweekte zuurdesemroggebrood, smakelijker, beter gerezen, luchtiger, kruimiger!! Het oogt en het ruikt kortom beter. Zelfs als het zou mislukken -tot dusver nog nooit- zou het dat ook nog eens doen voor een schijntje.

Robert zei

Ik heb nog nooit mixen van de Lid gebruikt, De mixen die ik gebruik zin van appie of de xenos